RSS
Hello! Welcome to this blog.hope u all enjoy read this blog. thank.

BOLA SEPAK


            HARI nie ade semangat sikit nak update, maklum la cuti, so bnyk la masa terluang nak mengadap laptop nie. sekali sekala update blog nie best gak kan... ari nie aku nak bercerita pasal bola sepak, seminggu nie bnyk org bercerita mengenai bola sepak Malaysia... tiga kelab EPL nak datang Malaysia wat friendly game.. best sgt2 dapat lihat diaorg secara dekat.. aku tgk dalam tv jer...


            First sekali Arsenal yang datang ke Malaysia.. ni kunjungan ke berapa aku pun xingat dah.. tp dulu2 diaorg kata ade datang Malaysia dah.. diaorg main kat Bukit Jalil, best gak la diaorg main sbb Arsenal team yang mengamalkan hantaran pendek, so game diaorg sangat menghiburkan.. di pendekkan cerita Malaysia kalah, hehehe.. biasa la kan.. dah tau dah...

Arsenal   4.... Malaysia   0

           Second game Malaysia lawan Liverpool plak.. masa blog nie ditulis, baru je diaorg lawan.. kali nie pelik sikit sbb diaorg lawan petang.. itu strategi Malaysia nak menang la tu... time lawan Arsenal ari tu. astro tak buat LIVE pun, ramai yang marah kat astro sbb xbuat LIVE, tp sebenarnya bukan salah astro tapi tu kena salahkan PRO EVENT.. sebagai penganjur diaorg ada hak penyiaran so bila kutipan tiket tidak mencapai 90 % diaorg xmau bg wat LIVE.. tp bila Liverpool datang astro dapat wat LIVE sbb stadium penuh.. Fan Liverpool mmg ramai kat Malaysia sbb Tradisi bola sepak dah lama bertapak kat sini.. lain ngan Arsenal diaorg baru lagi sbb tu penonton sikit.... Game tadi mmg best pun kesudahan nya... biasala, Malaysia kalah lagi, tapi kali nie Malaysia berjaya gak jaringkan gol... Cayalahhh Malaysia

Malaysia  3.... Liverpool  6

          Macam tu la resultnyer.. xpe la, janji Malaysia dapat jaringkan gol... tapi nie aku nak bercerita mengenai bola sepak di mini stadium Tapah.. hari nie ank murid aku main bola,  lawan ngan satu lagi geng di Tapah nie.. serentak ngan Liverpool lawan.. walaupun aku nie fan Liverpool tp demi sekolah aku, kena la berkorban.. hehehe, tapi nak jadi kan cerita udah bergaduh pulak penyokong2 tadi.. huh extream sungguh.. nie la first time aku tgk penyokong bergaduh depan mata.. bertumbuk2 plak tu.. wat malu jer, dah la ramai budak kecik, ptt tunjuk la teladan yang baik..

gaduh2

            Mmg payah nak meleraikan tadi sebenarnya, tmbh2 penyokong nie tgh mabuk.. adeiii sampai ade yang masuk lokap, ptt nyer perkara mcm nie tak terjadi kalau diaorg ade otak.. tp entah la, fikiran org nie lain2.. datang ngan niat nak bergaduh, jadi la mcm nie.. aku tgk diaorg nie pun mcm xsedar diri je dah tadi..


P/S  : Malas dah nak tgk bola kalau asyik gaduh2 nie

1 comments:

ciK aYu La said...

conclusion..jd lah sb..ahhahaha

Post a Comment

 
Copyright 2009 A NEW CHAPTER BEGIN..... All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy